tisdag 20 september 2016

helgen och början av veckan


Det som är sjukt med Umeå är att jag kan använda skinnjacka längre här än i Kalmar pga blåsten. Här klagar folk på motvind, jamen tjena, åk till Kalmar så ska ni känna på motvind. Det har varit ett par fina höstdagar nu, alltid skönt att slippa dra på sig vantarna när man ska cykla :) 

I helgen så jobbade jag och hängde med lite kompisar. Jag tränade med Boxen barbell på söndagen och då körde vi maxlyft i både ryck och stöt. Det gick väl ändå okej, men jag var inte riktigt nöjd, som vanligt. Men det är bara att fortsätta att öva :) 

Nu har vi haft det sista i skolan under den här kursen och på fredag skriver vi tenta. Jag känner mig rätt lugn inför den, jag har övat på de gamla tentorna. Jag och Ulrika gick igenom dom idag och det känns som vi fattar det här rätt bra, sen är det lite grejer man får nöta in bara. Nu har vi två inläsningsdagar så det ska jag nog re ut. 

Igår tränade jag tillsammans med Frida och Ewa. Först böj och sen rätt mycket lek och väntan på att stänger skulle bli lediga. Sen körde vi "The Chief":
5 rounds of
3 min AMRAP 
3 power clean 60/40
6 pushups 
9 airsquat 
Rest 1 min 

Jag har kört den här i vintras nån gång och den var med på Boxens pass så vi körde den. Jag ville slå mitt gamla resultat och det gjorde jag med god marginal, så det var roligt :) = 15 rundor + 14 reps

Idag har jag vila från träningen. Vi hade labb hela förmiddagen, sen pluggade jag och Ulrika. Sen drog vi hem till Linnéa och lagade tacos och så har jag myst där hela kvällen. Nu är jag riktigt trött så ska gå och lägga mig :) På söndag åker jag hem till Kalmar igen! 

Inga kommentarer: