tisdag 29 april 2014

paj med varmrökt lax

Äntligen har det vänt, jag vet inte om det är pollen eller inte, men började äta Clarityn igår och det känns redan bättre, oavsett vad så är det superskönt att inte känna sig precis färdig efter minsta ansträngning. Så två dagars jobb har gått fint. Igårmorse så var jag faktiskt en sväng på gymmet! :) jag körde ett väldigt lätt hög reps-pass, rygg. jag känner faktiskt av lite träningsvärk i ryggen idag, otroligt. men tror jag kommer köra rätt lätt vikter den här veckan, bra att köra lite hög reps också för omväxlings skull, jag tänker att jag ska göra det vissa gånger, men det är alltid lite roligare att ösa på med vikt och köra färre reps istället... glad att vara tillbaka, men gör en lugn omstart som sagt, så idag vilade jag innan jobbet fastän jag inte började förrän kl 12, men ville inte riskera att jag var jättetrött i kroppen lagom till jag började jobba, man får fokusera på en sak i taget.

när jag har varit sjuk så sjunker min aptit, jag har inte varit speciellt hungrig och har tryckt i mig det som har behagat. så det har blivit en del godis och mindre nyttiga saker, men jag kan inte motivera mig tillräckligt när jag ligger och mår dåligt, när livet är precis jättetråkigt när du ligger hemma sjuk på soffan, du orkar inte jobba, eller träna, eller umgås med folk och så ska du inte få äta godis på det? näää, det går inte! hahaha. men gjorde en jättegod paj igår och bakade muffins isöndags, jag älskar att baka!

Paj med varmrökt lax och spenat. äggstanning med ägg, creme fraiche, ost, salt o peppar. väldigt god faktiskt! :) 


Roy Fares äppelmuffins blev det ännu en gång, den här gången la sig crumblen på muffinsen och sjönk inte ner. det var kul att det blev så bra :) 

Inga kommentarer: