måndag 24 februari 2014

måndagens lunch!

Måndag morgon med sovmorgon, hahahah! jag gick upp klockan sju för att gå morgonpromenad, det är dags för det igen, tre gånger/vecka ska jag försöka få till :) det är inte speciellt svårt att motivera sig när solen håller på att gå upp och det är vår i luften! när promenaden var klar så väntade gröten, jag har i över ett års tid ätit havregrynsgröt till frukost och det är fortfarande det bästa målet på hela dagen, jag har alltid lika mycket att se framemot varje morgon, fantastiskt! :)

bröst och axelpass väntade på gymmet, det gick fint! får sällan träningsvärk i de muskelgrupperna ändå så varierar jag övningar rätt så bra på just de här passen. och jag kör tungt, men som tur är vet jag att jag gjort ett svinbra pass trots att jag inte får träningsvärk, det är inte direkt något kvitto :)

morgonpromenaden.


dagens lunch blev riktigt fin! jag tittade igenom bilagan Mitt kök igår på jobbet och köpte med mig den hem för det var så många goda recept, mycket thaimat - det gillar jag! sen blir det sällan precis likadant i recepten som när jag tillagar. man gjorde en marinad på soja, fisksås, ingefära och man skulle ha risvinäger men det struntade jag i för det orkade jag inte köpa. sen skulle man marinera lax men jag hade tinat kyckling, så det gick lika bra! sen skulle man steka grönsaker; i mitt fall broccoli, sugarsnaps och lök (i receptet: paprika, sugarsnaps, purjo, minimajs) och sen slänga i köttet. äta tillsammans med ris, eller något annat men jag åt ris till och sweet chili sås! det kan jag verkligen rekommendera, kommer jag göra fler gånger. superenkelt och lättlagat! :) 

Inga kommentarer: