söndag 23 oktober 2016

PB snatch + Inferno

Hej hopp! Det kändes lite konstigt med ledig helg men det var rätt skönt. Jag planerade inte in något speciellt och bara tog helgen som den kom :) 

Ifredags efter skolan så tränade jag och Ewa. Jag körde sista delen i squat cycle:
Backsquat 6 x 6 på 80% av 1RM = 60 kg 
det var sjukt tungt! det var sega reps, men dom kom upp och det är ändå huvudsaken. jag är sugen på att testa ett nytt 1RM, men vi får se hur kroppen känns i veckan. Sen körde vi powersnatch, gjorde en etta på 32,5 kg vilket jag känner mig nöjd med. 
EMOM 10 min 2 powersnatch 30 kg 
Vila 
30 sec on/off 16 min 
1. KB-sving 
2. Wall balls 
3. Hollow position
4. Single unders 
Pacea sig själv och håll ett jämnt tempo under alla fyra varv. det gick bra :) 

På kvällen så var jag på bio. Vi såg Inferno - jag hade såklart rätt höga förväntningar eftersom jag läst boken. filmen var okej, men inte mer. Boken är mycket bättre, men kul att gå på bio - det händer inte allt för ofta :) 

Lördag - vilodag från träningen. Jag gillar egentligen inte att vila på min lediga lördag men det var rätt skönt. Jag åkte till Linnéa och hängde , vi bakade morotskaka som blev jättegod! Jag älskar morotskaka, så mysigt att få baka lite igen. Jag saknar det när jag inte har någon bra ugn. 
På kvällen så var jag och spelade biljard, vilket var väldigt roligt faktiskt. Jag har inte spelat det på säkert 15 år så det gick inte så bra till en början men lossnade allt eftersom :) 

Idag har jag varit och tränat igen. Med Boxen barbell, och det stod snatch på schemat. TJOHO. det var verkligen en bra dag idag. Vi körde snatch pulls som jag verkligen behöver öva på. Sen körde vi high hang snatch , 4x2 på 32,5 kg :) 
Komplex: 1 high hang snatch + 1 high snatch pull + 1 snatch 
där jag också klarade 32,5 kg - vilket var superkul! 
Men jag hade så bra flyt så jag smällde upp 35 utan problem och gick in för PB på 38,5 kg. OCH DEN KOM UPP!! :)))))) jag fick det till och med på film, tjoho. så sjukt glad! 
Sen var jag kvar med alla kompisar och lekte lite, handstående och pullups och annat skoj. Jag ville inte åka hem eftersom jag har inget speciellt att göra hemma men hungern tog över som vanligt. 

Imorgon är det dags för ännu en skolvecka, en hel del plugg ska göras! 

PB SNATCH 38,5 kg.
Nu är det inte långt kvar till 40, jag ville inte höja för jag ville gå därifrån glad och med ett lyckat lyft. 

Fina Linnéa och jag :) 

Inga kommentarer: