söndag 24 maj 2009

bilerfarenhet sökes

Jag blir så arg! Jag förstår inte varför man sätter sig i en bil men att man inte kan någonting om bilkörning. Jag undrar hur hälften av alla människor, framförallt i Kalmar, fick sitt körkort. För hälften här vet inte hur man kör i en rondell. Rondellen som för övrigt är en riktigt bra uppfinnig (om man jämnför med rödljus och högerreglen) man kör in i den och det blir ett flyt i trafiken. Men i Kalmar tror folk att man har väjningsplikt inne i rondellen, de förstår inte hur man kör i en tvåfilsrondell, då "genar" dom mellan filerna. Stopplikt verkar en del veta hur det funkar, men sen måste de står och vänta på en bil som är 100 m bort på en 50väg för det tror inte att de hinner köra över vägen innan den andra bilen kommer... Högerregel vet inte heller folk hur den fungerar, eller så vet dom det men skiter i den. Det är verkligen livsfarligt och köra bil i Kalmar, jag vet inte hur många gånger jag har tutat, suttit och skrikit i bilen och varit så sjukt förbannad så det finns inte. Jag kan inte påstå att jag är världens bästa bilförare, men jag kan handskas med en bil och jag kan köra bra. Visst att det är lite överskattat och blinka HELA tiden, men hellre en blinkning för lite än att tvärbromsa på E22 för man inte kan läsa skyltar och nästan orsaka en krock.

Det bör ju tilläggas att Kalmars rödljus är de slöaste nånsin. Och att det är bäst och köra bil på natten, efter klockan tolv. Då är det inte så mycket folk som kör bil och speciellt inte pensionärer :)

Nu blir det minst 7 dagars jobb! Jag kan ju säga att jag är måttligt road.

Inga kommentarer: