lördag 23 juni 2018

midsommar 2018

Midsommarafton, bjöd bara på lite regn en stund på kvällen men det var lite blåsigt och småkyligt. 
Jag startade dagen på bästa sätt med träning tillsammans med Kaxen, så glad att jag hittat henne här och att vi tränar så bra ihop :) imorgon är det dags igen! 

På eftermiddagen cyklade jag bort till Tove där det samlats ett litet gäng för att fira midsommar. Lite lekar hann vi och så åt vi supergod middag. Jag hade tagit på mig uppdraget att baka tårtor, så det fikade vi på framåt kvällen. 

Idag är det lugnt, jag har donat massa här hemma och förberett en till tårta till Agnes 2 årskalas imorgon. Lilla pluttan fyller redan 2 år, så gosig! Så det blir lugnt, sommarstrand känns ganska avlägset numera. Jag ska fixa lite matlådor för kommande vecka och jag insåg idag att jag jobbar nästa vecka sen går jag på semester i två veckor.  SÅ HÄRLIGT! 

Jag har saknat mina Umeå-kompisar väldigt mycket den här veckan och speciellt igår, så jag frågade Camilla om hon hade något bokat sin första semestervecka, vilket hon inte hade så nu ska jag åka till Umeå vecka 28 och träffa alla kompisar igen! Så nu känner jag mig ganska glad och det är kul att ha något att se fram emot :) 

Midsommar-fin

Tove och jag, mitt hår har lagt sig så jag ser flintskallig ut , hahaha

Jag älskar verkligen den här klänningen jag köpte till examen, den är från Samsoe Samsoe

Tove och lilla Lukas, som fyllde 1 år i veckan. Han har blivit så stor och har börjat gå nu. 

Midsommar-tårtan, traditionell jordgubbstårta. Jag gjorde maränger också, för jag fick massa äggvita övers från när jag gjorde vaniljkrämen. Dom smälte lite när dom las på jordgubbarna, men dom blev fina :) 

Inga kommentarer: