måndag 25 maj 2015

ledig måndag med dagens middag o glass

Hej min lediga dag! lite sol bjöd den allt på, så jag hann sitta lite mer än en timme på balkongen på eftermiddagen :) jag började dagen med ett träningspass  tillsammans med Sara, det var dags att maxa i marklyft igen, dock är stången jäkligt hal på Puls & träning så jag tappar greppet, det händer aldrig på Malkars, så jag ska köra samma pass nästa vecka också och få upp den de där sista cm också! Och sen en annan rolig sak var att jag var inte långt borta från att göra min första pullups idag. Jag var så nära, så den kommer snart. Yeeeeeey! Det är så roligt när man märker att man blir starkare och klarar lite mer för varje vecka :) Så dagen kunde ju inte börjat bättre!

Sen blev det hem för mellanmål. cykla bort till Giraffen för att kolla om det fanns några goa träningsskor (det fanns det, men inte som passade min fot, tråkigt) och så handlade jag mat för de kommande dagarna, jag kan inte kalla det veckohandla då jag måste handla minst en gång till innan veckan är slut och jag kan inte ta hur mycket som helst på cykeln. Jag köpte Jo Nesbos nya bok idag, det var en sjukt tunn bok och jag läste halva när jag satt och solade idag, så väldigt lättläst och det känns skönt med en paus i den andra, den är väldigt bra den också men det är världens minsta text och världens tjockaste bok typ, så man kommer ju ingenstans känns det som. men fortsätter och kämpa i den imorgon förmodligen :) Jag har fixat middag och kommande dagars matlåda, snart ska jag gå och möta Anna när hon slutar jobba så ska vi gå en promenad hem, det ska bli skönt med en kvällspromenad :)

Jag gjorde "glass" till mellanmål, men när jag skulle äta den ute på balkongen så gick solen i moln, jag fick äta inne och började frysa istället för den va så kall. Hahaha. men mixade kvarg med frysta jordgubbar och banan, toppat med årets första svenska jordgubbar. SÅÅ GOTT! en varm sommardag kan den här glassen vara att rekommendera. 

Dagens middag blev min köttfärsröra , igen... Men den är god, lättlagad och gör sig bra i matlåda. det är smidigt med grönsaker i maten då man inte behöver göra så mycket till. idag kokade jag bara broccoli, tar heller ingen tid eller är jobbigt. jag har börjat äta lite broccoli i lagom mängd igen, jag föråt mig på det för ett par år sedan och har haft svårt för det ett tag, men nu börjar det släppa :) 

Inga kommentarer: