söndag 10 maj 2015

bullbak!

Hejhej! Nu är jobbhelgen äntligen slut och så är jag ledig imorgon , så skönt! Jag bytte mitt kvällspass mot morgonpasset idag och det gör rätt mycket att vara ledig eftermiddagen istället. Det har inte varit något vidare väder så mina planer på att sola på balkongen var som bortblåsta, så jagvar sugen på att baka, så jag drog igång ett bullbak! Jag bakade bullar för ett tag sen men jag gav bort de flesta till min bror och min far så nu vart dom slut och det är snart sommar, då är det bra att ha några på lager :) helt okej deg, i kletigaste laget när jag bakade ut men dom blev saftiga och goda.

när dom jäste så tog jag en powernap, så trött. när bullarna var klara så tvingade jag ut mig på en promenad. det var ju som sagt inget kul väder och mitt i promenaden började det regna, haha! men det var rätt skönt att komma ut en sväng trots allt, nu sitter jag i soffan och överväger att bädda ner mig i sängen med en bok. jag är trött, jag har ingen lust att kolla på film eller börja se på nån serie, jag följer bara Game of thrones just nu, men ett avsnitt i veckan är lite lagom. jag orkar inte följa massa serie längre, känner inte att jag har tid eller att det ger mig någonting. jag kollade lite på den danska säsongen av Paradise, men det har blivit något knäppt på tv3play så jag kan inte se det eller några andra program där och i ärlighetens namn så gör det inte så värst mycket. nej, jag gör så att jag lägger mig och läser några sidor, boken är bra men jag är så trött så jag kommer inte så långt när jag väl läser, haha! men snart sommar och jag gillar att ligga i solen och läsa :)


glutenfria kanel- och kardemummabullar med mandelmassa. extra allt ;) 

Inga kommentarer: