torsdag 10 juli 2014

bröd, bullar och paj.

trots strålande sol så har jag stått i köket ett par timmar, jag var inte sugen på att åka till stranden idag. jag har varit iväg nästan varje dag den senaste veckan och ska iväg imorgon igen. sen var jag sugen på att baka lite :) jag hade tänkt göra mitt morotsbröd igen men hade inga morötter hemma så jag gjorde ett långpannebröd min mamma ofta bakade till mig när jag var liten. det ser väl inte direkt ut som det hon gjorde men den blev himla gott! fortsatte med vaniljbullar för det tyckte min far att jag skulle baka nästa gång, väldigt bra deg som inte krabbade :) det blev inga stora bullar, men är dom små så får man ta två ;)

sen åkte jag faktiskt iväg till Jutnabben en snabbis, jag ville bara bada så jag badade och sen solade jag tills jag var hyfsat torr igen :) så skönt i vattnet nu, det blev riktig sommar till slut :) sen kom jag hem och läste i boken en stund innan det var dags för mat, varm smörgåstårta hade jag handlat hem grejer till, jag var inte så sugen på det idag men orkade inte fantisera ihop något annat så körde på det ändå. sen svängde jag ihop en äppelpaj bara för det är gutt, så cyklade en sväng nu på kvällen och så har jag fikat på den till ett avsnitt Orange is the new black, nu har jag bara ett avsnitt kvar :( försöker dra ut på det, men det är ju så spännande nu!

visst ja, jag var och tränade imorse. jag har varit på gymmet 7,15 två dagar i rad nu. men det är så varmt på mornarna så det är svårt att somna om och någon morgonpromenad är bara jobbigt att tänka på. men det var inte direkt svalare på gymmet idag. fast visst, jag körde ben med. jag kommer ha så ont imorgon, det var länge sen benen bara skakade när jag gick ifrån gymmet. jag behövde inte ens ta ut det sista på Jacobs ladder, för jag orkade inte det. jag har skjutit på det här benpasset bara för att jag vet hur mina ben kommer må de närmsta dagarna.. men det var ett riktigt bra pass och det känns skönt att vara tillbaka igen :)
Långpannebröd med massa frön och lingon i :) 

Vaniljbullar

Varm smörgåstårta och lite getost :) 

Bästa pajen, perfekt knaprig med saftiga äpplen i :)

Inga kommentarer: