onsdag 28 mars 2012

VAD SOM HAR HÄNT PÅ ETT ÅR!

Idag är det precis ett år sedan jag tog tag i min vikt och började med LCHF. Och det var nog bland det vettigaste jag har gjort, när man nu tänker tillbaka så var jag stor för min längd vid den tidpunkten. Jag mådde inte bra när jag inte kunde ha mina kläder längre och det var liksom inte lika roligt och handla kläder heller när dom inte satt som man ville..

Jag körde LCHF i två månader, jag fuskade en gång med alkohol på påskafton. På de två månaderna gick jag ner nästan 7 cm i midjan och 10 cm över magen. Jag åt helt fel mat innan så magen var jämt uppblåst. I samband med dieten så tog jag tag i träningen på allvar igen. Sen under sommaren blev det mycket alkohol och dålig mat och träningen uteblev helt, men jag ville gå ner till sommaren så jag kunde unna mig då och det gjorde jag.

Nu under hösten så har fokus helt legat på träning, jag tränar 3-5 gånger i veckan och försöker få in någon form av konditionsträning minst en gång. Och som jag har berättat innan har jag ett mål med min konditionsträning iår, det är Margareta-loppet den 25e maj, det är på 5 km. Idag på morgonen gav jag mig ut för att försöka ge mig på den där halvmilen. Det gick helt över förväntan! Runt 32 min och jag var ändå tvungen och gå en liten stund efter en lång och brant backe. Så det ska nog gå vägen, det tror jag! Det jag kämpar med nu är att få lite plattare mage och bygga en stark och välmående kropp. Jag är extremt nöjd med vad jag har presterat på ett år. Det kunde både gått bättre och sämre, men jag känner att lite roligt måste man få ha. Sen unnar jag mig kanske hellre lite godis än en utgång med en massa alkohol. Tanken är att ha en kropp som jag slipper skämmas för på stranden i sommar och jag känner att jag är på ganska god väg!

Mått den 28/3 2011:
Under bröst: 76 cm
Midja: 71,5 cm
Under navel("höft"): 96 cm
Över rumpa: 104 cm

Mått den 28/3 2012:
Under bröst: 71 cm
Midja: 63,5 cm
Under navel("höft"): 83,5 cm
Över rumpa: 93 cm

Vad jag väger idag har jag ingen aning om, jag äger ingen våg och har inte valt att fokusera på vikten utan jag har mätt mig istället.

1 kommentar:

anna sa...

Helt sjukt vad du har varit duktig. Tycker du va jättefin innan också men jag förstår precis hur du menar! Väldigt imponerad :) Du kommer att vara superhet i sommar :)