torsdag 7 december 2017

första veckan i december

Hej hopp! Äntligen december - vilket innebär att julen närmar sig! 
Jag satte upp adventsstjärna för två veckor sedan, men nu börjar resten av folket komma ikapp ;) det blir så mysigt med alla stjärnor och ljusstakar i fönstren. Det har kommit en hel del snö som ligger kvar, vi har haft riktigt fina dagar sen ilördags nu. Minusgrader med sol, helt perfekt väder :) idag kom det in ny snö med frisk vind, alltså snöstorm. jag har vilodag så skulle bara till och från universitet, det gick bra dit och var lite irriterad på vägen hem men skulle ju bara hem till soffan! 

Träningen går riktigt bra, det känns som jag har stått på en platå tidigare och mycket börjar lossna. Tekniken blir bättre, det vore konstigt annars. Jag har tagit PB i powersnatch och squat clean den senaste veckan , vilket är riktigt skoj! Vändningen var riktigt bra för att vara pers. 
Vi anordnar Lucialyftet på söndag, då jag har tänkt vara med och tävla. Om det kommer någon annan men i vilket fall så kommer jag köra en maxning :) 

I fredags hade vi sittning med kostvetare och dietister, vilket var en supertrevlig middag. Vi var på Rouge som blir nattklubb och var kvar till halv ett-ett nån gång, då åkte jag och Märta på efterfest istället. Det var precis det jag behövde just då, vi satt och spelade kort och bara skrattade och hade kul. 

På lördagen var jag riktigt dålig, men Märta och jag fick ihop både lussekatter och hemmagjord pizza med chevré och salami. Det var vi ganska nöjda med, och gott var det :) 

Nu har moment 2 börjat på beteendevetenskap, vi ska göra ett nytt grupparbete med en ny grupp. Min grupp verkar superbra, så det blir nog ett roligt arbete. Vi insåg idag att det bara är två veckor kvar tills jag åker hem för att fira jul. Så sjukt vad tiden går fort!! 

Powersnatch - träningen är så himla rolig just nu

Från sittningen, Emma, jag och Märta 

Mina glutenfria lussekatter - helt perfekta! 

Umeå en vacker vinterdag, Umeå stadskyrka

När jag cyklade från Uni i måndags, det är inte jättemycket snö men det ligger kvar och lyser upp. Det var en väldigt fin solnedgång klockan 14 ish. hahaha

Igår julpyntade jag lite på Boxen. Jag hittade några stjärnor och ljusstakar som fungerade. Sara visade hur fint jag hade gjort, sen hade jag tråkigt när jag väntade på min mat i micron så då fixade jag bilden lite ;) hahaha. 

Ha en trevlig helg! 

Inga kommentarer: