söndag 23 juli 2017

team-WOD + bubbel

Hallåååå!! Den lediga helgen är snart slut, men den har varit väldigt bra :) 
Gårdagen var intensiv och rolig. Dagen började först med lite romWOD för att väcka kroppen, sen veckans 20 reps mark på 65 kg nu. Sen var det dags för dagens pass som Alexander Elebro gästade som coach! Det var en team-WOD som var riktigt rolig och jobbig :)
Jag teamade med Evelina! Det var ett bra team, vi är väldigt jämna. Den ena är bättre på vissa saker, vi försökte splitta så jämt som möjligt på repsen. Men om någon var trött, och den andra pigg så gjorde den fler reps just då. 

Såhär såg passet ut; när man nått 10 reps som gick man upp igen. Så det var mer en chipper, och när man hunnit klart med 50 burpees + 50 thrusters igen så skulle man samla sekunder i handstand hold. Vi hann 10 burpees på tillbakavägen :) det är vi riktigt nöjda med. När jag såg workouten så blev jag inte så pepp, thrusters, wallballs, pullups, wallclimbs och HSPU brukar aldrig gå bra i metcons. Pistols kan jag inte göra, men jag höll i mig på vägen upp. MEN allt som brukar gå dåligt, gick bra igår?! Så jag blev väldigt glad, när allt liksom klaffade, min hals bråkade inte, jag kunde andas och flåset var liksom helt okej. Jag vet inte om jag fick extra energi från alla andra på passet, att alla bara körde och vi hade så himla roligt! Jag gick därifrån med en härlig känsla i kroppen :) 
Sen körde jag och Martin bonusträning! 10 min EMOM: 1 high hang + 1 hang snatch. Det slutade med att high hang gick så himla bra, så jag la på 35 kg efter 10 min och tog nytt PB! Haha, det är ett sånt töntigt PB för man maxar typ aldrig i den övningen, men PB som PB ;) 

Hela gänget som körde. Vi var 20 pers, men allt flöt på väldigt bra. 
Det var trångt, men vi samsades fint :) men jag måste räta ut mina ben i pullups, hahah! 
Sen på kvällen väntades tjejkväll med Frida. Fast Jens och Martin ville vara med, och det gick bra :) så vi drack lite mousserande hos mig innan vi gick till Båten Båten. Det här mousserande vinet var en nyhet på bolaget i Umeå och det var riktigt trevligt! Det kommer jag köpa fler gånger. 

Vi hade tur och fick bord uppe på uteserveringen. En mycket trevlig kväll :) 

Vi åt Båten-burgare, drack cava och drinkar. 

Inga kommentarer: