torsdag 20 juli 2017

hej träningsdagboken typ

Jaaaa, halva veckan har redan passerat, en jobbdag kvar imorgon sen väntar ledig helg :) 
Träningen går väldigt bra just nu, små framsteg teknikmässigt i både ryck och stöt. Överstötarna går jättebra. Jag följer min squat och deadlift-cycle och det känns bra att följa något. Imorgon väntar 6x6 på 80% av 1RM i backsquat, det kommer bli tungt men jag kommer fixa det. 
Imåndags körde jag powersnatch, jag gjorde två ettor på 35 kg - vilket bara har hänt två gånger tidigare i mitt liv och då vart dom riktigt fula. Sen körde jag snatchpull och OHS, sen hade jag några minuter kvar innan Frida kom, så då körde jag squat snatch. Fick en riktigt bra på 40 kg igen. Failade 42,5 tre gånger, men jag satte mig ner så den känns nära! 

Igår var kroppen trött, jag var ledig i tisdags och då tränade jag allt möjligt. Jag gjorde en tvåa på 52,5 kg i split jerk från block, riktigt bra jobbat. Sen körde jag powerclean, strikta pullups, böj och en gymnastic-EMOM med pullups, strikta enarmspressar, rodd i plankan, wallclimbs och hollow body position. Sååååå, igår gick inte alls mina clean&jerk så bra. Men jag kämpade på, gjorde mina tvåor frontböj och sen en WOD. 
Japp, det var verkligen inte igår. Jag har inte kört flås på flera veckor då halsen strulat. Men den kändes helt okej igår, så jag gjorde något som skulle gå fort:
21 - 15 - 9 
Boxjumps overs
KB-sving 24 kg 
Det gick fort. Det var jobbigt. Jag funderade på varför jag gjorde det överhuvudtaget. Jag funderade på varför jag inte bara kör tyngdlyftning, haha! Men det är roligare att köra metcons med Frida :) 

Idag har jag vilodag så imorgon tränar jag på igen, och med sällskap av Frida! Bästaste.


Musiktips! :) hej hopp - trevlig helg! 

Inga kommentarer: