onsdag 20 juli 2016

de två senaste träningspassen

Hallå ja! Imåndags jobbade jag hela dagen, 6:30-19 så jag var ganska slut när jag kom hem. Mamma och pappa har semester så dom har åkt upp till Umeå och bor i min lägenhet så det fanns ju ingen färdiglagad mat när jag kom hem... Det är en grej som är väldigt positiv med att bo hemma hos föräldrarna, det finns alltid mat till mig. Jag har varit extremt dålig på att laga mat själv faktiskt, jag tycker ju ändå det är kul men jag jobbar så mycket och oftast tränar jag innan eller efter jobbet så är borta hela dagarna. Så jag orkade inte laga mat så åt fil och macka, hahah. 

På tisdagen började jag inte förrän kl 14 så då hann jag träna innan. Solen sken så passade på att köra utomhus, man få ta vara på soltimmarna och om man kan få lite bränna samtidigt som man tränar så är det perfekt :) Gårdagen bjöd på lite av varje: 
EMOM 18 min
Hang snatch, starta på 65% av 1RM och öka vart tredje minut - jag gjorde tre ökningar så vart sjätte minut istället eftersom jag inte klarar av så tunga vikter än. Jag fokuserade på att sätta mig ner, det gick fint på alla förutom dom två sista som var på 30 kg. Då var jag trött i hela kroppen. 
Hitta en tung tvåa back squat. Jag körde utan bälte upp till 65 kg och sen klarade jag en tvåa på 70 kg vilket var mitt mål, så det är jag nöjd med :) 
Back squat 3 x 4, sänk vikten till 82,5% av din tvåa och höj sen vikten för varje set, så jag körde på 57,5 kg - 60 kg - 62,5 kg och det var tunga fyror men det gick väldigt bra :)
Sen gjorde jag 4 x 10 powersnatch och därefter power clean, det var väldigt jobbigt, egentligen skulle man kört power jerk också men jag hann inte mer. 
Som alltid när jag ska filma så hamnar jag typ i kanten, haha. Men jag fick iaf med hela lyftet och jag kan öka snabbheten men jag drar inte lika tidigt som innan och det blir ännu svårare för mig när jag kör hängande, så det är bra! All träning verkar ge lite tillbaka :) 

Idag är jag ledig, Svante och jag somnade om vid sju och sov ända till kl 9!!! Det var skönt då jag sovit rätt dåligt inatt. Så jag kom inte iväg till träningen förrän kl 11 men jag hade inte direkt någon tid att passa och solen sken även idag så kunde köra mitt pass utomhus :) På proggen igår så stod det med att hitta en dubbel clean and jerk, men den missade jag och såg inte den förrän när jag tränat klart. Så jag gjorde den idag. 
Clean and jerk 2RM : 47,5 kg
Jag missade överstöten på 50 kg på andra repetitionen tre gånger innan jag gav upp och då orkade jag inte ens vända stången längre, haha. Men jag är ändå NÖJD för det var inte länge sen jag tog 50 kg i stöt och för två månader sen fick jag inte ens upp 47,5 kg över huvudet så det går framåt. Men när man väl står där och är sååå nära då glömmer man lätt bort det. 
Sen en rätt grisig wod som jag skalade lite:
5 RFT
6 powersnatch 47,5kg --> 30 kg 
12 T2B --> 12 toes to rings 
36 DU --> 72 SU 
rycken var jättetunga, men jag ville utmana mig och jag klarar ju göra ett par reps på 30 kg så det är bara låta det ta tid. Sen får jag inte till kippen i toes to bar och visst jag behöver öva på det men det är roligare att köra när det går bra så jag bytte till ringar istället, det är mycket lättare. Första varvet så klarade jag 12 obrutna, det är nytt rekord i det :) KUL! Sen hanterar jag fortfarande inte double unders och de har inga bra hopprep på boxen här så körde på dubbla antalet single unders istället. Jag trodde inte den här woden skulle vara så jobbig, men det var den. Hahaha, men skönt efteråt. Jag gillar mer wodar där man kan mata hela tiden, men när det är tyngdlyftning inmatat med för mig relativt tunga vikter så måste man andas och inte ha för bråttom för då blir tekniken dålig och risken för att skada sig ökar. Övade lite handstående innan jag for hem. 

Känslan när man är så nära men ändå så långt borta. 

Inga kommentarer: