fredag 19 juni 2009

då var vi vid den här dagen igen


Då har vi återigen kommit fram till en av årets mest överskattade dagar; Midsommarafton. Alla planerar och bygger upp så stora förväntningar på årets sommarfest och att det ska bli så jävla bra och lyckat och precis som de har tänkt sig. Men som alltid, så skiter det sig. Det blir aldrig som du nånsin har planerat. Och det är något jag har lärt mig genom åren, att planera är överskattat och speciellt sånahär högtidsdagar som midsommar, nyår och valborg. Så därför planerar jag aldrig något, jag är inte tillräckligt gammal för att orka planera mitt liv ännu. Jag vet att vissa planeringsfreak (tex hela tjejligan jag umgicks med i skolan) störs sig på detta, att man är en sista-minuten-person som inte kan säga ja förrän man vet om det dyker upp något annat. Är det taskigt? Inte enligt mig, eftersom jag är en person som hela tiden vill ha så roligt som möjligt så söker jag efter de människorna och de ställerna som passar mig just för stunden. Det passar mig utmärkt! Och oftast har man inga förväntningar alls och man har ingen planering över huvudtaget, så därför blir det lyckat och förbannat roligt.

Därför bestämde jag mig för runt 1,5 timme sen vad det blir ikväll, oväntat nog blir det Kalmartrakten. Inget Öland för mig iår, jag är inte på det här festar-humöret att bli så full som möjligt bara för det är midsommarafton idag. Egentligen har jag inget sug att festa alls, men det är midsommar, alla andra gör det och jag är ledig. Jag är ju inte svårövertalad på så sätt ;)

på tal om något helt annat; Jag kan med dryga människor, men ibland blir det bara för mycket. Det finns ingen poäng att dryga sig eller spela otrevlig. Det uppskattas verkligen inte.

men ok, Glad midsommar då!


midsommar 2008 på Öland.
Julia och hennes polare.

Inga kommentarer: