söndag 16 september 2012

smörgåstårta

Nu när mamma och pappa har kommit hem från Cypern så fick dom komma på kalas idag, bror och syster var också med. Så det blev familjemiddag hemma hos mig, jag bjöd på smörgåstårta! Det är min första tårta och jag är nöjd, det blev för lite smet så det räckte bara till fyllning men det blev bra ändå. Och den fick bra betyg för allting tog slut :) så roligt! Jag hade en skagenröra i med räkor, kräftstjärtar, rödlök, ägg, dill, majonäs och creme fraiche. Garnerad med salladsblad, gurka, räkor, ägg, dill och citron. Till efterrätt blev det äppelpaj med vaniljsås som var jättegod den också! :)

Och så fick jag en ny dator i födelsedagspresent av mamma & pappa, tack så hemskt mycket! Den andra har varit en trogen vän i fem år, men den har slöat ner sig så nu är det en utmaning att förstå sig på allt nytt. jag är iaf jätteglad för presenten! jag har kopierat över alla säsonger Big Bang så nu blir det kolla på ett par avsnitt, gutt.

Inga kommentarer: