tisdag 1 mars 2011

ÅSIKT: DOKUMENT INIFRÅN

jag har precis sett Dokument inifrån - Generationen utanför. Och jag blir så himla upprörd när jag ser sånthär, att Sverige är ett så sjukt land som det faktiskt är. Att alla bara blundar för problem precis hela tiden. Det är helt sinnes!

I dokument inifrån så är det ungdomar som vill jobba och som verkligen sliter men bara blir utnyttjade. Jag läser ett inlägg på Blondinbellas blogg, (som för övrigt helt saknar verklighetsuppfattning) att 90talister inte vill ha "slavjobb" såsom på ICA.

Nu är det så att jag själv jobbar på ICA och det är inget fel med att jobba där, det är inget slavjobb. Enligt Blondinbella vill inte hennes generation ha sånahär jobb medans SVT säger att den här generationen vill jobba och intervjuade personer säger att ungdomarna har slitit, men jag ser med egna ögon att det är många unga som faktiskt inte vill jobba. Detta är kanske för att dom unga inte vill ha "tråkiga" jobb, men man måste börja nånstans och man tjänar inget på att vara oengagerad. Man kan klättra på karriärsstegen även på ICA. Jag kanske inte vill jobba på ICA resten av mitt liv, men det är en bra början och det är bättre att tjäna pengar och få arbetserfarenhet!

Inga kommentarer: