onsdag 21 juli 2010

ÄLSKADE ICA - TILL AMANDA!

ogillar:
- folk som lägger sina varor kassarna, då man måste ta bort alla varorna innan man når kassarna vilket resulterar i att folk är för otåliga och bygger berg.
- säger DU till mig, om man är en arbetskollega eller liknande.
- frågar vad ALLTING kostar och ska inte ha hälften. hur svårt ska det vara och kolla priset i hyllan?!
- handlar med kontanter men har ingen växel.
- ska ha en dosa snus, den vanliga. JAHA, ser det ut som jag är snusexpert eller? 50/50 att man gissar rätt...
- upptäcker att varan är dåliga/trasig/läcker först när denne är framme i kassan eller att det är lättfil istället för vanlig fil.
- upptäcker att mjölpåsen är trasig när du tryckt upp den på bandet, JA ELLER HUR! kanske var så att du tryckte i fingrarna så påsen gick sönder...
- inte kan förstår att en annonsvara kan tagit slut när du handlar fem i nio. vi stänger kl 21.
- ska panta flaskor kvart i nio och så blir panten full och du tror på fullaste allvar att vi tänker tömma panten då?!
- småungar som handlar lösgodis och så fattas det ALLTID en-fem kronor och tycker att det kan vi väl bjuda på?! NEEEE, om man tänker så blir det ganska många kronor i slutet. tyck att jag är
en snål kassörska liksom..
- småungar som pillar på allt och föräldrar som inte kan säga till. då kan man vara tvungen och göra det ibland.
- folk som vill byta blommor vi sålt till halva priset som inte stod i mer än två dagar, men varför tror du vi har gjort en prissänkning då?!

bitter?! mja, ibland har man bra och ibland dåliga dagar. jag älskar mitt jobb trots allt :)

Inga kommentarer: