lördag 29 augusti 2009

Paper planes

Jag såg Slumdog Millionaire iförrgår och då kom jag på varför M.I.As Paper planes ligger så högt upp på Spotifys toplist! Hela jävla låten spelas i typ en av de populäraste filmerna för året, inte konstigt att den gamla låten har fått fart i sig igen! Jag kom ihåg när jag lyssnade sönder den för över ett år sen, tror inte det var så många fler än jag själv som diggade den då, men annat är det nu ;) haha! För övrigt var filmen bra, inte lika bra som boken (som alltid!!!) men jag grät en svätt av glädje i slutet ändå.

Ikväll sitter jag hemma trots att jag har ledigt från Cherry, vilket är ganska ovanligt för att vara mig. Men lusten och suget ligger på noll, så känns så förbannat meningslöst och gå ut när man inte är på topp ändå. Nej, jag har sett en annan efterlängtad film ikväll; X-men origins: Wolverine. Den var också bra, kanske inte den bästa i x-mentrilogin, vilket det inte kan heta längre när det är fler än tre filmer.. Men jaja, skitsamma. Jag har fler filmer att avverka på datorn och de kommer hela tiden nya. De filmer som, än så länge, lockar i höst är: Inglorious bastards, Snabba cash och Flickan som lekte med elden. Mycket trevligt =)

Nu tror jag nästan det är dags för sängen!

Inga kommentarer: