söndag 15 februari 2015

kycklingnuggets

Hejsan! Idag fick det bli gymmet igen, jag var där strax efter åtta och fick köra mitt axelpass plus marklyft idag. jag hoppade över mage och körde först tre treor på 80 kg, sen körde jag fyra set med frontböj och därefter axlar, jag var sjukt trött i axlarna efteråt. bra jobb. nu har jag ätit lunch, jag testade på bönpastan idag, den smakade inte så mycket så det slank lätt ner. jag åt inte heller för mycket men känner mig lätt illamående så jag vilar en timme innan det är dags för jobb. den här jobbhelgen är så himla kul alltså, det känns inte som man gör annat än att jobba.. igår var det 10,30-19 och vad jag var saknad av kissen när jag kom hem. så han fick mjukmat för att kompensera, det glufsade han snabbt i sig det lilla livet :) han är så mysig, jag älskar katter och vill gärna ha en egen men jag avvaktar ett tag till innan jag skaffar någon, men sjukt mysigt att låna honom i två veckor nu :) idag när jag kom hem från gymmet så funderade jag på vad det var för brun boll han lekt med och tänkte att jag inte sett att han haft en brun boll innan. hahah, nää men det var min sminkborste! så nu har jag fått gömma den ! imorgon är jag äntligen ledig, det ska bli så skönt! jag ska bara träna och eventuellt gå en runda, men annars vila och göra så lite som möjligt! :)


Visst ja, här är fredagens lunch och middag. jag gjorde kycklingnuggets och dom var väldigt trevliga, kan kört dom lite för länge i ugnen men det är bra att veta till nästa gång. jag tog kycklingfilé som jag skar i bitar och som jag sen doppade i en äggblandning med ägg, limesaft och limeskal och sen doppade i kokos. la alla panerade kycklingbitar på ugnsgallret och in i ugnen. lätt som en plätt. jag åt råris och sallad till, det var ett tag sen jag åt råris, jag har glömt bort hur lätt det är att koka jämfört med jasminris! :) 

Inga kommentarer: