fredag 29 maj 2009

En dag på stan

Det blev en sväng på stan, en härlig sådan. Otippat en sväng på stan med mamma, men himla trevligt. Vi lunchade på Ming, ute i solen, jag fick ju bjuda för enligt min mamma är jag ju gjort av pengar. Men nej, jag har ju inte halvt jobbat ihjäl mig den här veckan, eller jobbar överdrivet mycket under hela året.. Haha!
Men Jag hittade en massa bra saker i Kalmars lilla shoppingutbud, en vårjacka från Peak, på rea! Helt otroligt att jag hittar något på rea, riktigt nöjd. Sedan ett par traschade jeans från Gina, faktiskt.. Jag kände att jag inte ville ta sönder mina ljusa jeans jag köpte från Miss Sixty, de är snygga som de är och de var gaaanska dyra också. Så om det inte blir bra så, nu fick det bli såhär. Det blev bra. Och ett par coola solglasögon hittade jag också. Jag kände att min mamma var inte den bästa och gå på stan med. När jag hittar ett par snygga solglasögon och frågar henne vad hon tycker (jag har ju redan bestämt mig för att köpa dom) så säger hon istället: Har du inte redan ett par? Hallå? Man kan väl har flera, beroende på vilket humör man är på! Och de jag köpte idag var ju bruna, de jag redan har är ju svarta. Mycket stoooor skillnad. Väldigt behövligt. Mycket bra köp.
Sen inskaffade jag ett cykellås, så nu ska jag ha in cyklen och sen kan jag börja cykla. Vart jag nu skulle få för mig och cykla, men det kanske man kan göra någon gång. Kan ju vara bra och ha cyklen här iaf.

Igår var jag på bio, vi såg Änglar och demoner. Den var helt klart sevärd, men som alltid är ju boken mycket bättre. Det är inte i många fall filmen slår boken, men kan man jag ju inte gå ifrån att jag älskar att läsa böcker. Jag vaknade klockan kvart över åtta igår och bion började vid 21. Jag var en del trött efter jobbet, men var nog bra med tuppluren, för jag slapp då somna under filmen ;)


Jag blev också ledig imorgon, skulle jobbat bakom bordet på Springbreak. Men nu blir det att förtära alkohol istället, men det är ju himla trevligt det också!

Men då kör vi va? HEJ Å HÅ!

Inga kommentarer: