måndag 26 maj 2014

en vecka med periodisk fasta

Tjena! Trots bra sömn under hela natten så var jag väldigt trött imorse så drog mig till halv åtta. så cyklade bort till Malkars efter jag druckit mitt te, bröst och triceps blev det den här måndagen också. bänkpressen var upptagen när jag kom, så jag kollade på dipsställningen och ja, jag blir ju inte bättre av att kolla på ställningen, det gick inget bra idag men jag måste ju öva. pull ups har jag slarvat med, kommer knappt ihåg när jag gjorde det sist, då jag börjat köra rygg och biceps ihop så satsar jag mer på chins eftersom jag vill klara att göra en utan hjälp inom den närmsta tiden.. men just nu har det varit mycket fokus på marklyft och bänk, man kan inte bli bra på allt, man får fokusera på en grej i taget!

men jag har iaf kört periodisk fasta i en vecka nu och det har gått fantastiskt bra! jag är positivt överraskad att det har varit så lätt, jag brukar bli hungrig omkring kl 11 men då är det lugnt, det är bara en timme kvar till mat! det går bra att träna på mornarna också, jag blev alltid jättehungrig förut när jag gjorde det, men det kanske var mer psykiskt, att jag intalade mig att jag var tvungen att äta för att orka? jag har än så länge inte märkt någon skillnad i gymmet heller. så jag kör på med det här till semestern tror jag :) det känns som det passar mig bra, jag har mitt ätfönster mellan 12-20 som det flesta har och det funkar bra tillsammans med jobbet också. vissa dagar äter jag lite tidigare och vissa senare, men det går bra och det är roligt :) magen känns inte lika uppblåst, men annars har jag inte märkt nån skillnad på kroppen än.
inte så värst bra ljus där ;P hehehe

Inga kommentarer: