lördag 7 augusti 2010

PARKERINGSVAKTER HAR INGET LIV

på min gata parkerar hälften av de boende, man får parkera där. som överallt gäller 24timmarsreglen, ja. men det finns alltid gott om parkeringsplatser, vissa bilar flyttar inte på sig på veckor. min golf stod där i en månad i snön, helt orörd. men nu har min seat stått där i tre dagar, då jävlar ska vi hålla koll på den och trycka dit en parkeringsbot. jag är så jävla arg. frågan är: varför???? jag ringde och klagade med en gång, då säger människan att dom brukar rita dit streck för att se om bilen ha flyttats eller inte.. men hallå? jag kan väl ställa mig på samma ställe igen? jag står alltid på samma ställe. och jag vill gärna se dom där markeringarna då. det känns mest som de har chansat och gett mig en bot för att de inte har ett jävla liv!!! jag bor på en lugn gata i norra kalmar, vem fan bryr sig? det här var det fånigaste och onödigaste på väldigt länge. jävla puckon. överklaga kan man göra och det ska jag orka med för en gångs skull. det här är inte okej. nu har jag flyttar bilhelvete två cm. så det så.

Inga kommentarer: